Utolsó frissítés / Recent update:
2013.06.10. Új bejegyzés / New note (2013. június 10., Molly Malones & Waitara / 10 June 2013, Molly Malones & Waitara) ~ English translation still missed
2013.07.09. Új bejegyzés / New note (Utóbbi heteim történései / My recent weeks) ~ English translation DONE
2013.07.20. Új bejegyzés / New note (Wellingtoni hírek: földrengés, a világ leggyorsabb utasszállító hajója itt / Wellington news: strong earthquake and the fastest passenger ship in the world refuels in the harbour)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.21. Új bejegyzés / New note (Földrengésre ébredtem / Waked up by an earthquake)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.31. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában / Five days in Australia) ~ English translation in progress
2013.08.03. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában II. / Five days in Australia II.) ~ English translation in progress
2013.08.25. Új bejegyzés / New note (Célegyenesben, nemsokára irány haza!!!! / Close to the finish, going home soon) ~ English translation in progress (hahaha)
2013.09.02. Új bejegyzés / New note (Mindenhol jó, de legjobb otthon / Being everywhere is good, but being at home is the best) ~ English translation COMPLETED at the end of the note!!!
2013.09.21. Új bejegyzés / New note (Még egy hét Magyarországon / Another 9 days in Hungary) ~ English translation in progress
2013.10.19. Új bejegyzés / New note (Wow, avagy mi (minden) törpént Aprajafalván? / What have happened in the meanwhile with me?) ~ English translation in progress
2013.10.20. Új bejegyzés / New note (Budapest Auckland képekben / Budapest Auckland flight in pictures)
2013.11.18. Új bejegyzés / New note (Utolsó napok Új-Zélandon / Last days in New Zealand)
2013. 12. 15. Utolsó bejegyzés / Final note (Zélandi Záró (S)Zösszenet / Final post about New Zealand )
2014. 03.15. Első bejegyzés / First note (Itt van Robi, itt van újra (és szép mint mindig....) az angliai kezdetek / Robi comes back and the beginnings in UK)
2014. 04. 02. Új bejegyzés / New note (Az Európát átszelő utam az Egyesült Királyságba / On my way to UK across Europe)+ KÉPEK!
2014.04.22. Új bejegyzés / New note (Az angliai élet kezdő lépései / Starter steps of life in UK)
2015.03.15. Új bejegyzés / New note (Here we go.. újra itt.. Pont 1 éve érkeztem az Egyesült Királyságba / 1 year anniversary of life start in UK)

2013. március 24., vasárnap

Új lehetőség új-zélandi munkavállalásra / Working holiday visa to NZ for Hungarian citizens

Üdvözletem!

2013. április 22-étől nyílik egy új lehetőség magyarországi munkavállalók új-zélandi munkavállalására korlátozott feltételekkel, előreláthatólag 100 helyet nyitnak meg. A teljes tájékoztatás elérhető az Új-Zélandi Bevándorlási Hivatal honlapján, a linkje:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/hungaryworkingholidayscheme.htm .


Az alábbiak szükségesek az ideiglenes nyaralási idő alatti munkavállalási vízumhoz:

  • Érvényes magyar útlevél, legalább három hónap érvényességgel Új-Zéland elhagyásának tervezett időpontjától számítva.
  • Legalább 18 éves betöltött életkor és nem idősebb mint 35 év.
  • Gyermek nem hozható.
  • A hazaútra előre lefoglalt, megvásárolt repjegy vagy pénzfedezet a jegy megvásárlásához.
  • Minimum 4200NZD pénzfedezet az ittlét alatti megélhetési költségekre.
  • Az új-zélandi egészségügyi és személyiségi követelményeknek való megfelelés.
  • Egészségügyi és minden részletre kiterjedő kórházi ellátást biztosító biztosítás az ittlét idejére.
  • Elsősorban nyaralási célú látogatás, másodsorban munkavállalási vagy tanulási céllal.
  • Még nem kapott ilyen jellegű vízumot az illető korábban.
  In English:

Hungary Working Holiday Scheme

On 22 April 2013, the Hungary Working Holiday Scheme will open at 10:00am (New Zealand time) for the first time. From then on, 100 places will be available annually under this scheme allowing young people from Hungary to stay in New Zealand for up to 12 months.

Online application service available

Applications can be made online for this scheme by following the link below. You will need a valid Visa or Mastercard credit card. This is the only way to pay for your online application.

However, before you apply, please read the following important information.

To be eligible

You must:
  • have a passport from Hungary that is valid for at least three months after your planned departure from New Zealand
  • be at least 18 and not more than 35 years old
  • not bring children with you
  • hold a return ticket or sufficient funds to purchase such a ticket*
  • have a minimum of NZ$4,200 available funds to meet your living costs while you are here
  • meet our health and character requirements
  • hold medical and comprehensive hospitalisation insurance for the length of your stay
  • be coming to New Zealand to holiday, with work or study being secondary intentions for your visit, and
  • not have been approved a visa under a working holiday scheme before.
If you are already in New Zealand you also need to hold a valid temporary visa.

*You are required to hold sufficient funds for the duration of your visit and for the purchase of an outward ticket from New Zealand. Such evidence may be requested on arrival at the border.

Health requirements

You will need to meet our health requirements for temporary entry to New Zealand.

Note: Our Working Holiday Schemes Online system will tell you whether you need to send us a completed Medical and/or X-ray Certificate, and, if so, how to do it, when you submit your online application. This is based on the maximum length of stay that you are allowed under your country's working holiday scheme (not your intended stay), along with your responses to our health requirements questions.

Character requirements

You will need to meet our character requirements for temporary entry to New Zealand.

When you are here

  • you must not take up permanent employment (unless you apply for and are granted an ordinary work visa while you are here)
  • you must not work for the same employer for more than three months
  • you can enrol in one or more courses of training or study of up to three months’ duration in total during your visit.

Please note: New Zealand law prohibits any person on a temporary visa including a working holiday scheme work visa, from providing commercial sexual services, or operating or investing in a business which provides such services.

Tax

Like all New Zealand workers, you will need an IRD number so that your employer can deduct tax from your earnings at the correct rate. In New Zealand, you pay tax on a pay as you earn (PAYE) basis. This means that there should not be a large refund or an amount to pay when you leave. For more information see Inland Revenue's Travelling to New Zealand webpage [external link].

How do I apply?

Applications under this Working Holiday Scheme can be made online by going to Working Holiday Schemes online. On this page you can register for and access the Working Holiday Scheme online application system.

Check our questions and answers for more information on the online application system.

If you want to apply manually, follow the steps to apply for a Working Holiday Scheme work visa.

Page Last Updated: 20 Mar 2013

15 megjegyzés:

  1. Hello Robi,
    már régóta olvasom a blogodat(2013.jan.29). Az írásaiddal még inkább erősíted bennem az elhatározást, hogy jövőre belevágjunk a párommal a "nagy kalandba". Szintén IT szakterületen dolgozok én is, még itthon. :-) De szeretnék fejlődni és megismerni azt a kultúrát, később benne élni. Annyi személyes kérdésem és mondanivalóm lenne, amit itt nem tudok leírni, ezért e-mailben és/vagy skype-n "találkozhatnánk", 1 év múlva pedig remélem, hogy személyesen.
    e-mail címem: maximilian8526@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Max,

      Na ez tutin hangzik, ha tényleg jól átgondoltátok (nem szabad csak azt nézni, hogy miben lesz jobb és arról tudomást sem venni, hogy mit veszítetek vele!!!), akkor az ország szívesen vár újabb tehetséges magyarokat!
      A személyes kérdésekre adok privát elérhetőséget!

      Amiben tudok segíteni: tanácsok, bevált módszerek, hasznos információk, tapasztalatok megosztása, mit, hol találsz.

      Amiben nem tudok direktben segíteni: munkalehetőség szerzése.

      Kalandra fel, ahogy írtam: nekem sikerült, nektek is sikerülni fog! ;o)

      Robi

      Törlés
    2. okés, köszi Robi,
      várom a leveled.
      A mail címemet küldtem.
      Skypeolhatnánk is majd.

      Törlés
  2. Én is mennék! De a német nyelvtudásommal, nem sokra megyek Nálatok! :-)) Keresem tovább a munkát otthon és kezdem az újabb szakot! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én biza cserélnék veled, beszéljek úgy angolul ahogy te, a németedet meg kérem! :)
      Nem tudom, hogy éppen honnan írsz, valamikor skypeolhatnánk! Szép lett a 6-os kalácsod, gusztusos! Nyam-nyam...

      Törlés
  3. Hello Robi!
    Csak a napokban fedeztem fel a blogodat de már túl vagyok az olvasásán :-) Mi is valahol távol tervezzük a jövőnket- épp az információ szerzés közben akadtunk Rád. Meglepetten olvastuk, hogy Magyarországról elnyertél egy ilyen távoli állást írnál erről bővebben, mert mi ezidáig ezt esélytelennek gondoltuk. Közvetítőn keresztül? skypeon interjúzva? hogy ment a megvalósítás? Sok hasznos és érdekes dolgot olvastunk, köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Loki!

      Ez tényleg távoli állás, tizennyolcezer kilométeres távolságot jelent az otthontól! ;)
      Ajánlom a 2013. február 3-i bejegyzésemet (Zélandi kalandom előzményei), abban szinte mindent leírtam. De röviden megismétlem a zanzáját: egy magyarországi exkolléga már kint dolgozott itt a cégnél, ő ajánlott be, megkerestek a cégtől, többkörös skypeos interjú, majd siker és munkaajánlat. Átnéztem, elfogadtam, a munkavízumot "talent workvisa"(ez korlátos, mert csak ehhez a céghez jó) Londonban intéztem el magamnak még otthonról, ha minden oké, 2.5 évre adják. A vízummal kapcsolatos nehézségeket egy másik blogbejegyzésben írtam le (Küzdelem a vízumért).
      Ha ezeken kívül még van extra kérdés (biztos lesz:), akkor szívesen állok rendelkezésre, akár itt, akár privátban.

      Majdnem mindent meg lehet valósítani, Loki, ha az ember nagyon akarja! Szerintem a siker titka: jó helyen, jó időben, alkalmasnak lenni és egy adag szerencse.

      Maradok üdvözlettel,
      Robi Wellingtonból

      Törlés
    2. Szia Robi.Én szeretnék pályázni idén április 22.-én a Working Holiday-el.A tanácsaidra és a tapasztalatodra lenne szükségem.

      Törlés
    3. Többek között ilyen kérdéseim lennének,hogy hova küldjek egészségügyi igazolást?A követségre?Egy lefordított üzem orvosi elég?Gondolom kell csináltassak egy lefordított erkölcsi bizonyítványt is és kell egy bankszámla igazolás is? Most Nekem mindent el kell küldenem 22.-ig a követségre?AZ probléma,hogy Én csak október 1.-étől szeretnék kimenni?Tudok spórolni is a programban?Ha Én rendelkezek hozzá elég pénzzel,akkor Én megtehetem,hogy haza jövök karácsonyozni közben?Az új zélandi egészségügyi biztosítás,hogy is működik pontosan?Milyen munka keresők vannak?Lehetséges,hogy az egy éves vízumom idején Én végig egy városba legyek? :) Nem akarok tolakodó lenni,de elég nehéz magyar segítséget találni.

      Törlés
    4. Szia Ismeretlen! :)

      Szívesen segítek, ha tudok. Egy korábbi bejegyzésem foglalkozott a vízum megszerzésével, alaposan kiveséztem, azt hiszem, "küzdelem a vízumért" a címe, nézd meg!
      A zélandi immigration office honlapját át kell tanulmányoznod, mert folyamatosan változtatják az adatlapokat és csak az aktuálisat fogadják el.

      Én work visa-t igényeltem, neked holiday visa kell.

      - Sztem nem elég az üzemorvosi, nekem paneldoctor-os eü kellett.
      - A magyar eredeti és a hitelesen fordított erkölcsi (=Police certificate) is kell.
      - A vízumnak van egy kitétele, hogy meddig be kell lépned az országba, különben bukó.

      A pakkot a londoni VAC-ba kellett küldeni, a VAC küldi tovább a londoni Zélandi Nagykövetségre.

      Remélem tudsz angolul, mert kell a vízumigényléshez és a kintléthez elengedhetetlen, nélküle oltári kiszolgáltatott leszel!

      - Spórolni mindenhol lehet, bocs, ezt a kérdést nem értem.
      - Ha a vízumod engedi(!) a többszöri ki- és belépést az országba, akkor igen, hazamehetsz karácsonyra és visszamehetsz Zélandra. De elég húzós lesz.
      - Az eü biztosítást a cég intézte nekem, én csak GP-t választottam.
      - A seek.co.nz pl. jó álláskereső oldal.
      - Szerintem simán maradhatsz egy helyen egy évig, kérdés akarod-e.

      Robi

      Törlés
  4. Szia!
    Eltérő válaszokat kaptam eddig, hátha tudsz segíteni. Working holiday visa érdekel, de már betöltöttem a 35-t, viszont még nem vagyok 36. Ez belefér még, hogy pályázzak a vízumra?
    Köszi

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Ha ragaszkodunk a leírt tényekhez, akkor az alábbi van még most is érvényben, azaz én ezt találtam jelenleg a Bevándorlási Hivatal honlapján: "be at least 18 and not more than 35 years old". Ennek te már nem felelsz meg sajnos, mert betöltötted a 35. évedet. Az szerencsésebb lett volna, ha még 35 éves korod előtt pályázol és az elbírálás közben töltötted volna be...

    Ha adni akarsz egy utolsó esélyt a "hátha-ki tudja-az ügyintéző is ember-bátraké a szerencse" alapon, akkor írj nekik egy emailt (Bevándorlási Hivatal honlapjára) vagy eressz meg egy skypeos/céges hívást a VAC-nek (Visa Application Centre) Londonba.
    Drukkolok neked, noha szerintem ez a hajó elment sajnos...

    Üdv,
    Robi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Robi!
      Javaslatodat követve, írtam e-mailt a VAC-nak.
      Pályázhatok a vízumra, ha még nem töltöttem be a 36-ot. :)))
      Köszi és üdv

      Törlés
  6. Köszi, nem adom fel. Ha így nem megy, akkor majd úgy! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Ez szuperfantasztikusüberfrankóállat! Az életben már többször tapasztaltam, hogy nincs veszett ügy, csak van, amikor többet kell érte tenni. ;o) Örülök a jó hírnek, most pedig "it is your turn". Üdv, Robi

    VálaszTörlés