Utolsó frissítés / Recent update:
2013.06.10. Új bejegyzés / New note (2013. június 10., Molly Malones & Waitara / 10 June 2013, Molly Malones & Waitara) ~ English translation still missed
2013.07.09. Új bejegyzés / New note (Utóbbi heteim történései / My recent weeks) ~ English translation DONE
2013.07.20. Új bejegyzés / New note (Wellingtoni hírek: földrengés, a világ leggyorsabb utasszállító hajója itt / Wellington news: strong earthquake and the fastest passenger ship in the world refuels in the harbour)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.21. Új bejegyzés / New note (Földrengésre ébredtem / Waked up by an earthquake)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.31. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában / Five days in Australia) ~ English translation in progress
2013.08.03. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában II. / Five days in Australia II.) ~ English translation in progress
2013.08.25. Új bejegyzés / New note (Célegyenesben, nemsokára irány haza!!!! / Close to the finish, going home soon) ~ English translation in progress (hahaha)
2013.09.02. Új bejegyzés / New note (Mindenhol jó, de legjobb otthon / Being everywhere is good, but being at home is the best) ~ English translation COMPLETED at the end of the note!!!
2013.09.21. Új bejegyzés / New note (Még egy hét Magyarországon / Another 9 days in Hungary) ~ English translation in progress
2013.10.19. Új bejegyzés / New note (Wow, avagy mi (minden) törpént Aprajafalván? / What have happened in the meanwhile with me?) ~ English translation in progress
2013.10.20. Új bejegyzés / New note (Budapest Auckland képekben / Budapest Auckland flight in pictures)
2013.11.18. Új bejegyzés / New note (Utolsó napok Új-Zélandon / Last days in New Zealand)
2013. 12. 15. Utolsó bejegyzés / Final note (Zélandi Záró (S)Zösszenet / Final post about New Zealand )
2014. 03.15. Első bejegyzés / First note (Itt van Robi, itt van újra (és szép mint mindig....) az angliai kezdetek / Robi comes back and the beginnings in UK)
2014. 04. 02. Új bejegyzés / New note (Az Európát átszelő utam az Egyesült Királyságba / On my way to UK across Europe)+ KÉPEK!
2014.04.22. Új bejegyzés / New note (Az angliai élet kezdő lépései / Starter steps of life in UK)
2015.03.15. Új bejegyzés / New note (Here we go.. újra itt.. Pont 1 éve érkeztem az Egyesült Királyságba / 1 year anniversary of life start in UK)

2013. március 11., hétfő

Költözés, holland kérdés / Migration and the Dutches




2013. március 11. van, egy újabb hétfő...

Felemásan viszonyulok a hétfőkhöz, egyik oldalról várom őket, mert újból megindul az élet, a hétvégén megrendelt dolgok "postára adódnak", a futárok újból autójukba szállnak. Ugyanakkor, mint egy új hét kezdete, viszolygok tőlük és természetesen a hétvége elmúlását is jelentik, ami nem jó.

A mai hétfő a költözködésünk hétfője, reggel még a régi albérletben ébredtünk, de hazafelé már az új albérletbe kell menni. Én csak másfél hónapja laktam ott, Kláriék másfél éve. Életük egy göröngyös szakasza lezárul és indul egy másik.

Tetszik az új ház, tele van fénnyel, a kilátás gyönyörű, ezért viszont fizetni kell! Hazafelé fel kell kaptatni a hegyre és messzebb is van a szokásos buszmegállóktól.
Bárhogyan is, nekem megéri!

Borongós idő, melankólikus gondolatok. Tegnap skypeoltam a hazaiakkal, volt webkamera is, ahogy megláttam az ismerős szobát, bizony majdnem elbőgtem magam. Hiányzik az otthon, hiányoznak a számomra fontos "élőlényeim"!
A család, a barátok és persze az ebjeink. A fenének vagyok ilyen messze Magyarországtól. Biztos más lenne párral, egyedül mókuskerék ízű az életem.

Még a múlt héten történt, a buszon, útban a munkahely felé, bámultam kifelé az ablakon. Az egyik nagyobb épületen megláttam egy feliratot: "Hope Gibbons Limited", elmosolyodtam. Reméljük, hogy a majmok száma korlátos, nekem ez ugrott be. Merész felirat, gondoltam. Aztán az épület másik oldalán "Hope Gibbons Ltd." felirat volt, hejj, ez a cég neve lehet. Biztosan volt már ebből félreértés.

Ugyancsak a múlt héten beszélgettem a (jelenleg) Hollandiában élő "barátnémmal", Adrival (tüneményes a Hölgyemény) és a sok téma között előkerültek a holland emberek is.
Adri mesélte, hogy a hollandok nagyon barátságosak a turistákkal, segítenek, de egymással (az ott élőkkel) már tartózkodóak. Ritkán beszélgetnek, kevés a kontaktus.

Kaptam a lehetőségen és ma reggel megkérdeztem erről a holland kollégám véleményét. Ők a feleségével már egy éve itt élnek és nem szándékoznak visszamenni Hollandiába. De miért nem?
Thys a túlnépesedést hozta fel okként, továbbá a túlnépesedés az oka a holland emberek "hűvösségének", zárkózottságának is. Túl sokan vannak, ezért mindenki ösztönösen védi a saját privát szféráját.
Thys szerint a barátság benne van a holland emberekben, de mindegyik azt gondolja a másikról, hogy nem kíváncsi rá, ezért senki sem kezdeményez.

Egy másik kérdésem a létező/nem létező függönyökről szólt. Állítólag a hollandok ritkán használnak függönyt, ha pedig az esti utcán benézel a fényárban úszó szobákba, akkor azt tolakodásnak veszik. Nem jártam még Hollandiában, csak mások elbeszéléseire hagyatkozom. Én biztosan nem tudnék úgy menni a sötét utcán, hogy meg ne nézzem a “fényes” helyeket, pedig nem vagyok megrögzött kukkoló.

Némi eltévedés után (bepróbálkoztam egy olyan busszal, amivel még nem utaztam), hazaértem a már új albérletbe. A szobám jóval nagyobb mint a régi és fantasztikus a kilátás. A szemközti öbölben valamilyen földöntúli fénnyel világította meg a nap az egyik Inter-islander hajót (nagy komphajó), egyik fele fényes, a másik sötét volt, a felhők játszottak vele. Gyorsan előkaptam a drága Nikonomat, hogy megörökítem, amikor egyszerűen nem tudtam exponálni. A szépségem kiírta, hogy ne zaklassam, töltsem fel az akkumulátort. Baszki!
Persze az a hajó elment...




Balra az ablakból / Left side view from the window
T
Jobbra az ablakból / Right side view from the window
Repülőtér az ablakból / Airport from the window
T
Óceán az ablakból / Ocean from the window



Nálam nem annyira ritka (többször előfordult már életemben), hogy este elsumákolom a fürdést. Most nyomós okom van rá, nincs meleg víz. Az a gáz, hogy nincs gáz, a bojler gáz nélkül nem üzemel... Remélhetőleg holnap már minden rendben lesz!

Majdnem kifelejtettem, Zoli barátom mutatta ezt az oldalt, Nikon fényképezőgépek expozíciós számát olvassa ki a feltöltött kép alapján, akit érdekel: http://www.shutteractuations.com/
Nekem működött! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése