Utolsó frissítés / Recent update:
2013.06.10. Új bejegyzés / New note (2013. június 10., Molly Malones & Waitara / 10 June 2013, Molly Malones & Waitara) ~ English translation still missed
2013.07.09. Új bejegyzés / New note (Utóbbi heteim történései / My recent weeks) ~ English translation DONE
2013.07.20. Új bejegyzés / New note (Wellingtoni hírek: földrengés, a világ leggyorsabb utasszállító hajója itt / Wellington news: strong earthquake and the fastest passenger ship in the world refuels in the harbour)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.21. Új bejegyzés / New note (Földrengésre ébredtem / Waked up by an earthquake)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.31. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában / Five days in Australia) ~ English translation in progress
2013.08.03. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában II. / Five days in Australia II.) ~ English translation in progress
2013.08.25. Új bejegyzés / New note (Célegyenesben, nemsokára irány haza!!!! / Close to the finish, going home soon) ~ English translation in progress (hahaha)
2013.09.02. Új bejegyzés / New note (Mindenhol jó, de legjobb otthon / Being everywhere is good, but being at home is the best) ~ English translation COMPLETED at the end of the note!!!
2013.09.21. Új bejegyzés / New note (Még egy hét Magyarországon / Another 9 days in Hungary) ~ English translation in progress
2013.10.19. Új bejegyzés / New note (Wow, avagy mi (minden) törpént Aprajafalván? / What have happened in the meanwhile with me?) ~ English translation in progress
2013.10.20. Új bejegyzés / New note (Budapest Auckland képekben / Budapest Auckland flight in pictures)
2013.11.18. Új bejegyzés / New note (Utolsó napok Új-Zélandon / Last days in New Zealand)
2013. 12. 15. Utolsó bejegyzés / Final note (Zélandi Záró (S)Zösszenet / Final post about New Zealand )
2014. 03.15. Első bejegyzés / First note (Itt van Robi, itt van újra (és szép mint mindig....) az angliai kezdetek / Robi comes back and the beginnings in UK)
2014. 04. 02. Új bejegyzés / New note (Az Európát átszelő utam az Egyesült Királyságba / On my way to UK across Europe)+ KÉPEK!
2014.04.22. Új bejegyzés / New note (Az angliai élet kezdő lépései / Starter steps of life in UK)
2015.03.15. Új bejegyzés / New note (Here we go.. újra itt.. Pont 1 éve érkeztem az Egyesült Királyságba / 1 year anniversary of life start in UK)

2013. február 18., hétfő

In viRGo veritas, avagy szűzben az igazság!


A cím a születési hónapomra, és így a horoszkópomra utal.
Egy jófajta fish and chips boltban vártunk Petájjal a soros adagra, eközben pedig a kitett újságok között mazsoláztam. Volt közöttük horoszkóp több is, heti "szokásos", és éves kínai. A sárkány évében születtem, azon belül pedig tűzsárkány vagyok.

Visszatérve a 2013-as kínai horoszkópra, azt írta az újság, hogy ha nem csinálok hülyeséget, akkor esélyes a túlélés, de túl sokat ne várjak ettől az évtől. Az én évem tavaly volt. Melyik évben születtem?

Ennyi bemelegítés után egy gyors invokációval megkérem a Múzsát, hogy csókoljon homlokon. Sajnos mostanában többre nem futja tőle. Elfoglalt szegény vagy fáj a feje...

Miről fogok írni?
Kaptam ajándékot (ez nálam szokásos "tőlem nekem" ajándék), ami egy Nikon fényképezőgép; végre van új házunk, ahova költözhetünk AAA+os kilátással (ma írtuk alá a szerződést); már elkezdtük bebútorozni (aukción nyertünk egy bazi nagy csocsóasztalt); kemény küzdelmek árán különválasztottam a beszáradt napolaj és az alig használt piros Mustang pólóm kohézióját; holnap megint bért kapok (zene füleimnek); imprinting - piros ruhás lány a hazafelé tartó 14-es járaton.

Egy fontos dolog : köszönöm a barátnéimnak, a barátaimnak az eddigi türelmet, nehéz időszakon vagyok túl, sajnos sok probléma volt/van a munka terén, ilyenkor pedig magamra koncentrálok. Ti megértettétek, megértitek! Fontosak vagytok nekem!!!! Lányoknak puszi, fiúknak ölelés!
Ha erre jártok, szóljatok! Szívesen megmutatom a várost, majd vak vezet, világtalant! ;o) Képes vagyok pillanatok alatt eltévedni, úgy, hogy fel sem tűnik...

A "nagyon magam alatt vagyok" korszak lezárásáért vettem a kis Nikont a már emlegetett trademe.co.nz oldalon, az eladó egy versenyen nyerte. Elmondása szerint ő az első díjat szerette volna (Mini autó), de a fotómasina lett belőle, második díjként. Pöpec kis cucc, szeretem, már hármat fényképeztem vele múlt péntek óta!
Erre mondja az angol, hogy "hardly used" ???

A géppel hamarosan körbefényképezem azt a házat (ma írtuk alá a szerződést), amibe március 4-ével be fogunk költözni.
Előzetesnek annyit, hogy a nappaliban enyhe körívben 4-4.5 méter összefüggő ablak "okádja" a panorámát az óceánra, az öbölre, a völgyre. Lenyűgöző, komolyan mondom, oda vagyok érte! Az ablakok újak, két heatpump van, ami a fűtést szolgálja, tiszta szobák, mindezt alkalmi 480 új-zélandi dollárért hetente (1 dollár kb 180Ft, a pannon puma aktuális állapotától függően). Az ügynök néni nagyon aranyos volt, már az első találkozásnál tetszettünk neki.

Ebbe a legendás nappaliba kerül az a csocsó, amit együttes erővel szereztünk be, kemény 44 dollárért. Igazi férfias darab, a szórakozóhelyeken megszokott méret. Holnap hozzuk el. Kemény, csatakos sörmeccsek lesznek, előre látom.

A móka előtt azonban át kell esni a költözésen, a takarításon, az átadás-átvételen. A nagy bútorok cipelését előreláthatólag rábízzuk a kigyúrt maori férfiakra, a többi viszont ránk vár.

Petáj szerzett kupont valami kuponos oldalon, így olcsóbban kapjuk a takarítógépet. A kuponozás lényege, hogy előre megvásárolod a kupont x áron, amiért egy adott cégnél, egy adott szolgáltatást, egy adott időintervallumban megkapsz, az előrefizetés miatt sokkal olcsóbban, mondjuk fele áron. Persze a kupon korlátoz is, mert csak oda és arra szól, amire vetted.

Amilyen erősen kapcsolódik a kupon a szolgáltatáshoz, olyan erősen markolta a harmincas faktorú naptej paca a piros Mustang pólómat. Anyukám otthon szólt, hogy vigyázzak, mert fog a póló, innen csak a külön mosás volt az egyedüli lehetőség. Először 40 fokon Persil mosóport (némi áztatással) próbáltam, de nulla eredménnyel, utána bevontam a sampont, végül a mosogatószert. Esélytelenek voltak. Jött a forró víz Persillel, samponnal, mosogatóval. Valami történt. Végül szivacs, ecet, Persil, sampon, mosogató kombó segített és a bevetett kb. egy óra. A póló megszáradt, nem fakult ki, viszont tiszta! Mission accomplised!

Ezzel a tiszta pólóval és a holnapi béremmel talán sikerülne meghívnom egy teára azt a piros ruhás lányt, akivel együtt utazhattam ma a 14-es buszon hazafelé. Itt tombol a nyár, ez pedig jótékonyan hat a ruhákra, sok formás női "ezaz" látható.

A lány öltözete pontosan illett az évszakhoz, úgy volt igazán nőies, hogy közönségességnek nyomát sem lehetett látni. Halvány smink, szőkésbarna hosszú, egyenes haj, fekete szolid magassarkú és a piros vállpántos térdig érő ruha. Egy ideig biztosan nem fogom elfelejteni a látványt. A Grafton úton, egy ronda, lyukas fémkerítéses házzal szembeni buszmegállóban szállt le...

Este fél tíz van, ideje elköszönnöm, megiszom a maradék vörösboromat, amit a házas szerződés megünneplése miatt nyitottunk, kicsit nézelődök még, aztán alvás.

Olyan furcsa, hogy itt az otthonhoz képest a jövőben élünk. Ha a hazalátogatásomról majd jövök vissza, akkor mondhatom, hogy vissza a jövőbe...


 












  


2 megjegyzés:

  1. Kiwinek már írtam, meglepődtem hogy van ház! De gratulálok. Akkor, mivel nagy a nappali, és már ott fogtok lakni a kérdéses időpontban, nálatok tartanám a szülinapi bulimat! Langymeleg napsütéses időben, Petit megkérem, készítsen sörben pácolt karajt, jókat csocsózunk majd! Csak pár vendéget viszek! ok? ;-) Piros ruhám nekem is van, csak még bele kell fogynom, amúgy nagyon jól áll nekem is! ;-)
    Jah,hát türelmünk az van, meg ismerjük a szitut, nekünk még 8 év után is beilleszkedési problémáink vannak! :-D
    De csak örülj a fotómasinának és a fizetésnek, én meg megyek pólót mosni az utasításaid alapján. Mert, ha nem említed, eszembe nem jut leáztatni. Viszont így "télleg" tiszta lett a nyaka. Az ingeke mindig beszappanozom mosás előtt. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziamia!
      A ház egy ésszerű alku eredménye, már korábban rátaláltunk, de a pici hibája miatt (hazafelé erős emelkedőn kell felcaplatni) ideiglenesen félretettük. Aztán úgy döntöttük, hogy túlságosan jó elveszíteni.

      Tegnap főztem! Sajtos, tejfölös tésztát, sőt egy teát is összeütöttem volna, de már nem kellett. Hát igen, a főzés női praktika, abban te utolérhetetlen vagy! Várunk szeretettel, ha jöttök!

      Törlés