Utolsó frissítés / Recent update:
2013.06.10. Új bejegyzés / New note (2013. június 10., Molly Malones & Waitara / 10 June 2013, Molly Malones & Waitara) ~ English translation still missed
2013.07.09. Új bejegyzés / New note (Utóbbi heteim történései / My recent weeks) ~ English translation DONE
2013.07.20. Új bejegyzés / New note (Wellingtoni hírek: földrengés, a világ leggyorsabb utasszállító hajója itt / Wellington news: strong earthquake and the fastest passenger ship in the world refuels in the harbour)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.21. Új bejegyzés / New note (Földrengésre ébredtem / Waked up by an earthquake)
~ English translation DONE at the end of the note
2013.07.31. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában / Five days in Australia) ~ English translation in progress
2013.08.03. Új bejegyzés / New note (Egy hét Ausztráliában II. / Five days in Australia II.) ~ English translation in progress
2013.08.25. Új bejegyzés / New note (Célegyenesben, nemsokára irány haza!!!! / Close to the finish, going home soon) ~ English translation in progress (hahaha)
2013.09.02. Új bejegyzés / New note (Mindenhol jó, de legjobb otthon / Being everywhere is good, but being at home is the best) ~ English translation COMPLETED at the end of the note!!!
2013.09.21. Új bejegyzés / New note (Még egy hét Magyarországon / Another 9 days in Hungary) ~ English translation in progress
2013.10.19. Új bejegyzés / New note (Wow, avagy mi (minden) törpént Aprajafalván? / What have happened in the meanwhile with me?) ~ English translation in progress
2013.10.20. Új bejegyzés / New note (Budapest Auckland képekben / Budapest Auckland flight in pictures)
2013.11.18. Új bejegyzés / New note (Utolsó napok Új-Zélandon / Last days in New Zealand)
2013. 12. 15. Utolsó bejegyzés / Final note (Zélandi Záró (S)Zösszenet / Final post about New Zealand )
2014. 03.15. Első bejegyzés / First note (Itt van Robi, itt van újra (és szép mint mindig....) az angliai kezdetek / Robi comes back and the beginnings in UK)
2014. 04. 02. Új bejegyzés / New note (Az Európát átszelő utam az Egyesült Királyságba / On my way to UK across Europe)+ KÉPEK!
2014.04.22. Új bejegyzés / New note (Az angliai élet kezdő lépései / Starter steps of life in UK)
2015.03.15. Új bejegyzés / New note (Here we go.. újra itt.. Pont 1 éve érkeztem az Egyesült Királyságba / 1 year anniversary of life start in UK)

2013. július 31., szerda

Egy hét Ausztráliában / Five days in Australia

Mivel külföldi ügyfelet (ausztrál) szupportálok és az ügyfélnek komplett új környezetet építettek, ezért lehetőséget kaptam kiutazni és megismerkedni a rendszerrel. Életemben nem jártam még Ausztráliában, így örültem, hogy mehetek, de nem nyaralási céllal, hanem átadás/átvételt csinálni, dokumentációt gyártani, a lehető legtöbb adatot összeszedni a régi környezetről, mert annak átvételekor a kollégák gyengén teljesítettek.
A repjegyet, a szállást a cég fizette, az egyéb költségeket (taxi, étkezés) pedig mi, de utána vissza tudtam igényelni. Ketten mentünk, egy argentin sráccal, ő konzultáns pozícióban van, én a BAU-t viszem (busy as usual :) .
2013. június 30-án vasárnap délután indultunk Wellingtonból egy Quantas géppel. Szeretem a Quantast, mert tiszta, normális gépeik vannak, kedves a személyzet, remek az ellátás és betartják a menetrendet. Bőven indulás előtt kiértem a wellingtoni reptérre, becsekkoltam, aztán elindultam megkeresni a beszálló kaput. Előtte azonban megálltam kitölteni az Ausztráliába beutazók nyomtatványát, de kitöltés helyett észrevettem, hogy elhagytam az övtáskámat, benne az összes iratommal. Hirtelen melegség öntött el, egy pillanat alatt levert a víz, aztán rohanás vissza a checkin-hez. Basszus, a hölgynél hagytam a szütyőmet, szerencsére senki nem vitte el.
A repülőn fejedelmi helyem volt, egyedül voltam a sorban, így –noha a folyosó felé vették a jegyemet, pedig ablakhoz kértem- volt lehetőségem korrigálni.
A bal szárny mellett ültem, tökéletes rálátással a szárnyra. Miért fontos ez? Mert felszállás közben és az időnkénti turbulencia hatására úgy tűnt, hogy a szárny külön életet kezdett élni, hatalmasnak tűnő kilengéseket produkált. Jajj, összeszorult a torkom. Mellesleg, amikor a szárny hátsó éleket kitérítették a pilóták, átláttam a szárnyon és nagyon vékonykának tűnt…
A repülés maga rendben ment, az elején fényképeztem, szigorúan ablakon keresztül, aztán megnéztem a Die hard sorozat legutóbbi, Budapesten forgatott részét. A forgatás alatt éppen Budapesten voltam Solaris oktatáson, így pont láttam a Mi-24 Hind helikoptert a belváros felett. A film nem volt nagy szám, inkább a magyar környezet és ismerős színészek szereplése tette érdekessé.
A melbournei leszállás után sikerrel vettük a határrendészet kérdéseit, beléphettünk az országba. Kerestünk egy taxit, majd jó fél óra taxizás után (eléggé kiesik a reptér) a szállodához értünk. A taxissal jót beszélgettünk, indián fickó, először bányászkodott, aztán taxisnak állt. Az egy hét alatt egyetlen ausztrál taxist sem láttam, viszont volt ideges olasz(?), indiai, görög, egyiptomi.
A szállodában egy pakisztáni srác volt a recepciós, kínai lány takarított, indiai terített a reggelihez. 

2013. július 21., vasárnap

(Azóta volt még erősebb) Földrengésre ébredtem / Waked up by an earthquake


Most már tudom, milyen érzés földrengésre ébredni. Ma reggel elvesztettem földrengés ártatlanságomat és elég „érdekes-kellemetlen-inkább ne” érzés volt. Az ágy rezgett, hullámzott alattam, utoljára ilyen élményem a Magyar Honvédségben volt, amikor az egyik csontcsillagos belerúgott az ágyam vaskeretébe ébresztő gyanánt.
Gyorsan megnéztem a tegnap linkelt új-zélandi Geonet oldalát (Senilla kedvéért még egyszer linkelem) http://www.geonet.org.nz/quakes/felt és ezt találtam:


Erősebb volt egy tizeddel mint a pénteki, az epicentrum ugyanaz. Találtam két bejegyzést még róluk: http://info.geonet.org.nz/display/home/Latest+News



Petáj megnyugtatott, hogy ez itt „majdnem” mindennapos, hozzá kell szokni. Mivel annyira nem volt kellemes élmény, most nem énekelem el lándzsás Britney egyik nagy slágerét a Let me baby one more time-ot.


Egy újabb rengés sorozat...

Jelentem, valami beindult lent, pár perce táncolt az ágyam, miközben videokat néztem, egy 6.9-es földrengésünk volt, amit sok kisebb követett. Ijesztő, érezni lehetett, ahogy mozog a ház...már értem, hogy miért nem téglából építkeznek.




English version:

Well, I have already known what was if an earthquake waked me up. This morning I lost my „earthquake-virginity” and to be honest it was an „interesting-jarring-it was enough” feeling, emotion. My bed was dancing and waving under me, my last similar experience was in the Hungarian Army when a Private (with one bone star) kicked a big to my plank-bed as a wake up signal.
I looked for the fresh news on the NZ Geonet website:
http://www.geonet.org.nz/quakes/felt and found this (you can see upper).

Earthquake this morning was stronger than the Friday one, epicentre was the same in both occasions. I found two notes about them: http://info.geonet.org.nz/display/home/Latest+News

Petáj set me at ease, earthquakes are typical, all in the day’s things here, nothing to do but to tolerate and to be used to them. As I did not enjoy it so deeply I would not start singing Britney Spears famous hit: „Let me baby one more time”

Update, earthquakes this afternoon

Something started happening inside the Earth (in the middle of the Middle Earth J), some minutes ago my bed began alive and was dancing with me while I was watching Energy 2000 Poland videos. We had a 6.9 (later corrected 6.5) earthquake, harder than the previous ones. I felt strong defencelessness, how frail the human is if the Earth feels like dancing...

Now I understood why houses were made from wood and not from brick.

Some photos from the damages:

2013. július 20., szombat

Wellingtoni hírek: földrengés, a világ leggyorsabb utasszállító hajója itt / Wellington news: strong earthquake and the fastest passenger ship in the world refuels in the harbour


Wellington újból jelentkezik! Azaz Robi, Wellingtonból. :)

A nappaliban már gyülekezik a nép, Petáj mára játéknapot hirdetett, előreláthatólag 10-15 ember várható. Petáj nagyon szereti a társas játékokat, ahogy ő mondja, a második generációsokat, amelyek papír alapúak, de nincs pl dobókocka bennük. A „Gazdálkodj okosan”, „Virágkarnevál”, stb (ismerősek, ugye?:) az első generációhoz tartoznak. A stratégia, a logika (és némi szerencse) nagyon fontos a végső győzelemhez, egy-egy játék kör 15-25 perc időtöltést jelent. És felnőttek játszanak!!

Én nem vagyok nagy társasjátékos, de a hét nekem is tartogatott „kellemes” dolgokat. A posta meghozta a szerszámkészleteimet, egy minőségi racsnis kulcs készletet (10-32, toldókkal, T-szárral, hajtószárral), egy metrikus és colos kulcsokat is tartalmazó imbusz kulcs készletet (0.7-10, 0.028-3-8”), metrikus és colos villáskulcs készletet (6-22). Plusz grátisz, kaptam egy csőrös fogót.

A munkahelyemen vettem át a pakkokat, a kollégák látták a boldog arcomat, ahogy kibontottam és kézbe vettem a szerszámokat. Ki is találtak egy új szót: „tool-gasm”, a kézi szerszám (tool) és az orgazmus (orgasm) egyvelegét. Igen, imádom a minőségi szerszámkészleteket!!!! Nem csak nézni, hanem használni is!

A héten már motorral jártam dolgozni, a múlt szombaton teljesen összeraktam. Az eleje még nem tökéletes a „Robi-skála” szerint (tehát foglalkozni kell vele), de minden további nélkül használható.

A héten nem sok minden történt, leszámítva egy erős és több kisebb mértékű földrengést itt, Wellingtonban, amiről még az újság is beszámolt http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10900195, illetve azt, hogy a világ leggyorsabb utasszállító hajója a wellingtoni kikötőben tankolt meg. http://www.stuff.co.nz/dominion-post/news/wellington/8940013/Worlds-fastest-ship-arrives-in-Wellington

A földrengésből én speciel nem éreztem semmit, mert éppen motoroztam, de a kollégák a munkahelyen nagyon is észlelték. „A földrengések kipattanásának alapvető oka kőzettömbök felszín alatti elmozdulása, ami a lemeztektonika keretében magyarázható. Új-Zéland olyan ritka ország, ami két nagy kőzetlemez határán fekszik. Ugyanez a helyzet Izland esetében is, azonban a lényeges különbség az, hogy Új-Zéland két egymáshoz közeledő kőzetlemez (Ausztrál- és Pacifikus-kőzetlemezek) határán található, míg Izland egymástól távolodó kőzetlemezek határán csücsül.” (További érdekességek a http://tuzhanyo.blogspot.co.nz/2011/02/tragikus-christchurch-foldrengesek-okai.html websiteon találhatóak.)
Az 5.7-es földrengés péntek délelőtt 09:06-kor (NZT) volt. Akit érdekelnek az új-zélandi földrengések, az az új-zélandi Geográfiai Hivatal honlapján naprakész infokat találhat. http://www.geonet.org.nz/quakes/felt

A hajó sokkal érdekesebb dolog volt számomra. Pénteken Thiys és Jonathan társaságában elmentem megnézni, csináltam képeket is. Pár adat a hajóról: az Incat ausztrál hajóépítő cég építette, 450 tonnás, 99 méter hosszú Francisco-ra keresztelt kompot, ami 58 csomós (107.8km/h) sebességet tud, Buenos Aires, Argentina és Montevideo, Uruguay között közlekedik. Négy hajtóműve van, két Boeing 747-es sugárhajtómű, illetve két vízsugár hajtómű. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2351454/Meet-Francisco-The-fastest-ferry-planet-jet-engines-propel-1000-passengers-150-cars-67-MPH.html

A hajó megnézése után a remek napsütéses időben igazán jólesett egy török kebap...

A képek:

















English version: 

Wellington in Air again, I mean Robert welcomes from Wellington. :)

Peter cascaded/declared a board game party day for today in our house and the guests started gathering in the living-room, approximately 10-15 players are expected. Petáj is keen of board games, as he says of the “second generation”, the paper based, dice-less ones. “Manage your property properly” or “Flower carnival”, etc are known board games in Hungary, well, they are from the first generation. Good strategy, sharp logic (and a piece of luck) are needed for the final victory, one game takes for 15-25 minutes or so. Players are mainly adults from Peter’s friendship.

Actually I am not a hard board player, so this party day is not the zenit of my week, but there were couple of things what made me happy in the recent. My previously ordered handy tools have been delivered, a good quality 27 piece socket set with rachet (size 10-32, T-axle), a metric and imperial hex key set (0.7-10mm, 0.028-3-8”), 24 piece metric and imperial wrench set (size 6-22). As gratis I got a plier.

Work office was the delivery address, colleagues watched my face while I was admiring my new handy-tools and held them in hand for the first time. They designed a new word to describe the potential feeling I felt: “tool-gasm”, tool and orgasm mix. Yes, yes, yes, I am a fan of handy-tools (with good quality), these products are my desires. Not for eyes only but also to work with them!

This week I was able to go to work by my motor bike as last Saturday I made it back to “road-ready”. The front is not perfect, it has not met the “Robi-quality meter” standard, needs some more correction and fine tune, but definitely the bike is ready to use.

Not too many interesting things happened this week, except two special ones: strong earthquake happened on Friday morning, followed by lots lighter ones here in Wellington http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10900195 and the world fastest passanger ship was refueled in the Wellington harbour. http://www.stuff.co.nz/dominion-post/news/wellington/8940013/Worlds-fastest-ship-arrives-in-Wellington

By the way, I was riding on my motorbike during the earthquake, so did not realize anything, my colleagues, who were in the office that time described it to me, later. One of the typical reasons of the earthquake is the tectonical crashes. “New Zealanders live on the edge. Depending on their location, it might be the edge of the Australian Plate or it might be the edge of the Pacific Plate. The active Pacific-Australian Plate boundary passes through New Zealand producing earthquakes, volcanoes, steep terrain and active deformation. In places the active boundary between the interacting plates is quite narrow, for example the Alpine Fault and Southern Alps in the central South Island. In other regions, such as most of the central and eastern North Island, it is a broad zone of deformation.” (cited from http://info.geonet.org.nz/display/geonet/About+GeoNet)


Friday morning (09:06 NZT) earthquake had 5.7 magnitude. There is a website which continuosly reports NZ earthquakes - vulcano activities -etc and provides up-to-date information: http://www.geonet.org.nz/quakes/felt .

The recorder ship was more exciting for me. During Friday lunchtime, Thiys, Jonathan and me went to watch the “Concorde of the Sea” in the harbour. I took photos as well. Some important details about the ship: constructed by an Australian ship builder company called Incat, ship is 450 tonnes, 99 meter long, by its four engines (two Boeing 747 jet engines and two water engines) can reach 67MPH speed (107.8km/h). Name of the ship is Francisco and takes passenger and cars as a ferry between Buenos Aires (Argentina) and Montevideo (Uruguay). http://www.dailymail.co.uk/news/article-2351454/Meet-Francisco-The-fastest-ferry-planet-jet-engines-propel-1000-passengers-150-cars-67-MPH.html

After the short excursion in the harbour in a sunny weather I had a delicious turkish kebap.

2013. július 9., kedd

Utóbbi heteim történései / My recent weeks

Egész nagy pókhálókat kellett leszednem a blogomról, hogy hozzáférjek, majdnem egy hónapja nem írtam. Foghatnám a hangulatomra, de nem lenne igaz, mondhatnám, hogy merőkanállal falom az életet, tehát nem volt időm írni, azonban ez sem fedné az igazságot. Az igazság pedig odaát van, mint tudjuk.

Kint zuhog az eső, tombol a tél, ez tipikus wellingtoni idő. Nézzük csak, próbálok visszaemlékezni, hogy mikor esett utoljára. Jaaa, tegnap! Erre még talán Szenilla is emlékezne a Némó nyomából. Apropó, múlt szombaton is esett…

Nos, akkor mesélek…

Három-négy hete volt egy bődület vihar, 130km/h órás széllel, vízszintes esővel és a déli szigeten havazással. Kegyetlen pusztítást végzett, földfalak omlottak le és fák törtek ketté, fordultak ki a helyükről. (Hihetetlen, végig volt áram!) Ez a vihar volt az, ami beborította az alkatrész motoromat a hegyoldalba. A mai napig nem értem, miért nem csúszott le a motor a meredek oldalfalon, de szerencsére nem csúszott le. Próbáltuk Petájjal kézzel visszahúzni, két erős magyar sem volt elég a feladathoz. Vettem vontatókötelet és mérnöki pontossággal megtervezett módon, előre definiált szögekkel, továbbá Brünhildával (Petájék autója) visszahúztuk az útra a motort. Szerencsére nem törött el semmi, mert nem volt mi eltörjön, minden törhetőt leszereltem már korábban. A szobám közben átalakult, most már szoba-garázs-raktár funkciókat is ellát. A főmotornak semmi baja nem lett a szélviharban, egy árnyékosabb ház falánál vészelte át az ítéletidőt.

Amikor jó idő volt és ráértem, szereltem,szereltük a főmotort, közben időnként felröhögve, főleg kínomban. Otthon garázs, rengeteg szerszám, satu, cső, csupa kincs, itt pár villás kulcs (szigorúan 14-esig), két csavarhúzó, „gazdaságos” crova készlet 13-as méretig, előre „programozott” erőhatárolóval (azaz simán eltörik), két kalapács és két pici fogó.

Az alkatrésznek vásárolt motoron sem volt tökéletes a fejidomot tartó vasváz (az egyik alkatrész, ami megsérült a főmotor cserbenhagyásos feldöntésekor, cserés), alakítani kellett rajta. De mivel??? A magyar találékony fajta, vastagabb faágakat, illetve az eredeti, de eldeformálódott másik vasvázat használtuk Petájjal. Komolyan mondom, folyt a könnyem a röhögéstől, annyira szánalmas volt. Kábé mikor elgáncsolod a szarvast, lecsavarozod a fejéről az agancsot és az agancsot forgatva, igazgatva próbálsz karosszériát javítani. És basszus, jó lett a váz, no nem tökéletes, kb 85%-os.

Vasagancs, magyar crézi-szerszám / Metal horn, Hungarian handy tool

Szoba -garázs -raktár / Bedroom - garage - store, 3 in 1


A másik küzdelem a bal tükör javítása volt. Volt egy jó műanyag váz, törött üveggel, emellett egy jó tükörlap, törött vázzal. Össze kell párosítani, ez evidens. De hogyan? Ötletbörze gyanánt netezni kezdtem, találtam „hogyan cserélj tükröt motoron” amerikai videokat. Mekkora tehetségek vannak az USA-ban, fickó odamegy a motorhoz, letekeri a régi tükröt, egy csavar, feltekeri a másikat, és kész. És videora veszi és büszkén feltölti! Kretén!!!!!!
Még jó, hogy annak idején lelkes nézője voltam a Discoveryn az Autókereskedők sorozatnak, ott rengeteg tanyatuningot megismerhettem Eddtől. Egy késsel, kettő kis csavarhúzóval, egy húsz centis fonallal és birka türelemmel kioperáltam a tükörüveget, majd pedig bepassziroztam az ép házba. Elment vele vagy másfél órám, de teljes siker. Holott a neten, a fórumban azt írták, hogy ez lehetetlen… Jelentem, nem!

Tükörszerelés magyarosan, hozzávalókkal / How to repair a mirror by a Hungarian
A szerelések után nagy hasznát vettem a kényszerűségből személyesen átvett, „veszélyes küldeménynek” nyilvánított Vanish folteltávolító képességének. Bár nagyon vigyáztam, persze koszos lett a melegítőm a szerelés közben. Nem, nem a piros.
Röviden, a Courier Post futárszolgálat megtagadta 3x1,75 liter Vanish házhoz szállítását, mert a küldő online kereskedés elmulasztott egy kiegészítő, kifejezetten a „veszélyes küldeményeknek” minősített termékekhez szükséges papír kitöltését. Itt nincs kecmec, a szabály, az szabály. Inkább egyszerűen elmentem személyesen a Courier Post elosztóba, mintsem harcolni kezdtem volna a papír pótlásáért.

Kb. két hete sikeresen megvásároltam a repjegyemet haza, sőt, már approvolt szabadságom van augusztus végétől szeptember végéig! Ha valaki olcsó repjegyet keres, annak ajánlom a www.cheaptickets.com -ot és a www.jetabroad.com -ot. De egy jó tanács, ha megvetted, ne akarj változtatni, ne akard lemondani, mert megőszülsz és mellesleg inged gatyád rámegy. Hiába, ilyen ez a popszakma… Én mégsem tőlük vettem az enyémet, hanem egy nagyon aranyos, magyar, aucklandi jegybrókertől, Kingától. Utólag is köszönöm a kitartó támogatását! Azért nem mindegy, ha valami bibi lesz, tudok kit hívni, nem csak addig vagyok jó ügyfél, amíg nem pengettem a zsét.

Most elköszönök, hamarosan (ne legyél szkeptikus) jelentkezem, beszámolok a múlt hetemről, amikor Ausztráliában voltam, pontosabban Melbourneben, Victoriaban. „Aussie” tök jó hely, sok képet csináltam, nyugi, feltolok mindent, ízelítő gyanánt pár fotó.

Valahonnan ismerős a felirat... / Curious, I might have already seen it somewhere

Itiner a repülőgépen / Route on the display at the back of a seat of an airplane

Federation Square Melbourneben / Federation Square in Melbourne
Utóirat: emberek, most vegyetek OTP részvényt, mióta eladtam, egyre emelkedik!!!!! Áááááá.


English version:
My blog has been covered by web, since have not written roughly a month. Could easy to say that I did not want to picture my cue, but this would not be true or I have been living by carpe diem style and had no time to write, it would not be true, either. The truth is out there, you know…

While I am drawing this note it is raining heavily outside, typical winter weather in Wellington. Let’s see, make an attempt to think of the last time when it was raining. Ahh, yes, it was yesterday. So close to now, I bet Senilla could not forget it too. By the way, last Saturday it was raining as well.

Ok, no worries, best time to make a note...

Three or four weeks ago we had an awesome storm with 130km/h wind, horizontal rain and heavy snowfall on the South-Island. Hundreds of people claimed for damages, cliffs have fallen down, trees have been busted and turned out of the ground. (It is unbelievable, but there was no power loss.)

This storm upset my spare bike to the ascent. I have no clue why it not rolled down the sticky cliff, but luckily it stopped on the top. We tried to pull it back to the road with Peter by hand without success. I bought a tow-rope and in association with Peter’s car (Brünhilda), insist on the perfectly designed-fully prepared (with predefined motions) plan we managed to pull the bike back to the road. I was proactive and careful, did not give a change for plastic parts to damage because I had already removed them. This proactive behaviour prevented the further damage, there was nothing to break. In the meanwhile my bedroom has been reorganized, space was split into three parts: bedroom (primary feature), garage and store. My primary bike survived the windstorm without dents, it was standing in shadow in front of a house.

Whenever it was sunshine and had free time I spent it with repairing, but sometimes had to interrupt due to strong, unlimited whinnying. At home two garages, plenty of professional handy tools, everything you desire, here some wrenches (till size 14), two or three screwdrivers, “value” socket set till size 13 and with predefined “powercontrol” (simply breaks :), two hammers and two small pliers. What a difference.

Unfortunately that chassis, on the spare bike, which holds the upper cowl has dent too (this part was damaged by the crash of my “primary bike”, must replace) and we had to correct it. With what? Hungarians are rather inventive, we (Peter and me) “recycled” thick demesnes as well as the deformed original chassis part and used them like professional tools. My eyes got full with tears by the laughing, it was so miserable-unbelievable situation. Like a geg scene, just trip the stag, wind off its horn and using the horn you try to do a car body repairing stuff. And awesome, chassis got much better, no perfect, but around 85%.

To fix the broken left mirror was another challenge. There was a good base with broken mirror glass and a broken base with good mirror glass, just I had to merge the good base with the good mirror glass. Obvious purpose, but not a finger practise. To get the know-how I was surfing on the internet to chase any video or description about the best practises. I managed to find some videos provided by incredible talents from US with “how to replace mirror” title. Guy goes to his motorbike, spins off the mirror and replaces with another one, that’s all. And proudly uploads and presents, bastaaard!!

No worries, I used to be an enthusiasm fan of Wheelers’ dealers series on Discovery channel, I watched lots of practical solutions, workarounds in the episodes done by Edd, the car mechanic. With a knife, plus two small screwdrivers and 20 cm long yarn, not forget the sheep-patience I was taking out the mirror glass from the broken base and later put it into the good base. It took for one and a half hour, but full success, nevertheless it was said on forums it is impossible to do... I declare it is possible to replace mirror glass!

After the repairings I made use of Vanish stain remover, which declared as dangerous good and that is why I had to pick it up personally (Vanish is quite expensive in the shops, so I bought 3x1.75litre from an online store. Vanish is chemical product, dangerous good, to deliver it the courier company insisted on a special form, but it had been missed to send by the online store. Courier company rejected the delivery, the fastest solution was to pick it up personally.) Though I was very wise during the repairing my training suit got dirty, but Vanish made magic.

Two weeks ago I have successfully purchased my flight ticket to home, moreover my vacation between the end of August and end of September has been approved. If you are chasing flight ticket at bargain price I recommend www.cheaptickets.com and www.jetabroad.com . They offer rather good deals, but after payment you should not change, even more cancel the ticket unless you need grey hair or waste much „bags”. This is how online flight tickt business works. My first approach was these websites but changed my mind and purchased my ticket from a Hungarian ticket broker, Kinga, who lives in Auckland. She has the same cheap prices, very flexible, very helpful and speaks Hungarian. Big thank you, Kinga, I really appreciate your support! To buy from a „real” persons, I mean from a ticket brokers, gives less risk, for potential issues far more likely to get support from them.

This is the end, it is time to say good bye for now, do not worry, I return soon and share my experience about my week in Australia, in Melbourne, Victoria district. Melbourne is cool place, shot tonnes of photos, I will share them, some ones to be a starter.